5 prostych porad na temat zdrowej, piękniejszej skóry

Co powinieneś jeść dla promiennej, młodzieńczej, pięknej skóry? Odpowiedzi mogą cię zaskoczyć. Oto wgląd od estetyka medycznego na temat tego, co jeść, a czego unikać.

Być może nigdzie nie ma wspólnego refrenu „Jesteś tym, co jesz” wyraźniej odzwierciedlonym niż w twojej skórze. Największy organ ciała – twoja skóra – w zasadzie opowiada historię żywności, którą karmisz swoje ciało. Więc rób więcej niż tylko stosuj odpowiednie kremy i serum: podawaj mu odpowiednie pokarmy! Tutaj Heidi Nicol, estetyk medyczny z Dermatologii Renown, Pielęgnacja Laserem i Skórą , prowadzi nas przez żywność, którą należy jeść, a której unikać, aby uzyskać zdrowszą, świecącą skórę.

Zacznij od owoców i warzyw

Owoce i warzywa są pełne witamin, minerałów i przeciwutleniaczy, które nadają im wspaniały kolor. Spożywanie szerokiej gamy kolorowych owoców i warzyw zapewni niezbędną ochronę przed utlenianiem komórkowym i produkcją komórek nowotworowych.

Unikaj cukru

Kiedy spożywasz słodki pokarm, cukier w krwiobiegu wiąże się z białkami, takimi jak włókna kolagenu i elastyny. Proces ten, zwany glikacją, tworzy szkodliwe nowe cząsteczki. Należy to zauważyć, ponieważ włókna kolagenu i elastyny ​​utrzymują skórę jędrną i elastyczną. Po uszkodzeniu włókna te stają się twarde, kruche i suche.

Co to oznacza dla twojej skóry? Ten proces glikacji może starzeć naszą skórę, powodując zmarszczki, plamy starcze, nierówny odcień skóry i inne negatywne skutki dla skóry.

Zdobądź witaminy w

Pożywna dieta ma zasadnicze znaczenie dla utrzymania ogólnego zdrowia i promiennej skóry. Spożywanie niektórych witamin, minerałów i innych korzystnych związków jest jednym z najlepszych sposobów na poprawę wyglądu i samopoczucia Twojej skóry.

Oto kilka powszechnie uznanych zasadniczych i kilka ich wspólnych źródeł:

• Witamina A: olej z wątroby dorsza, śmietana, masło i żółtka jaj 
• Cynk: wątroba, czerwone mięso, owoce morza, skorupiaki i nasiona dyni 
• Witamina C: owoce cytrusowe, papryka, ciemne liściaste warzywa i brokuły 
• Kwasy tłuszczowe Omega-3: Łosoś, tuńczyk, orzechy włoskie, oliwa z oliwek i nasiona lnu 
• Biotyna: żółtka jaj, wątroba, boćwina, migdały i orzechy włoskie 
• Selen: kurczak, wołowina, wieprzowina, ser, nasiona słonecznika, brązowy ryż, tuńczyk i szpinak 
• Krzemionka: pory, zielona fasola, fasola garbanzo, truskawki, ogórek, mango i seler 
• niacyna: czerwone mięso, drób, tuńczyk, łosoś, nasiona, mleko, ciemne warzywa liściaste, kawa i herbata 
• witamina K12: masło, żółtka jaj, wątroba, kapusta kiszona i ser 
• Probiotyki: jogurt, kefir, kapusta kiszona i kimchi
• Witamina E: soja, rzepak, kukurydza i inne oleje roślinne, szpinak, rzepa, boćwina, nasiona słonecznika, migdały i papryka 
• Kwas pantotenowy (witamina B5): brokuły, pomidory, truskawki, jogurt i pszenica

Dieta bogata w składniki odżywcze z tymi witaminami, minerałami i innymi związkami będzie potężnym narzędziem w leczeniu problemów skórnych i doprowadzi do żywej, jarzącej się skóry.

Unikaj alkoholu

Picie alkoholu może powodować powiększenie naczyń krwionośnych, pękanie naczyń włosowatych, zaczerwienienie twarzy, trądzik różowaty i naczyniaki. Ponadto alkohol odwadnia ciało, co sprawia, że ​​skóra wydaje się mniej pulchna i świeża.

Alkohol rozkłada również układ odpornościowy, a dodatkowy cukier w alkoholu powoduje stan zapalny układu, który przyczynia się do uszkodzenia komórek i starzenia się skóry. Aby pomóc w zwalczaniu niektórych z tych efektów, napij się napojów alkoholowych z wodą, co pomoże zapobiec nadmiernemu odwodnieniu.

Pić dużo wody

Mówiąc o wodzie, wspólną drogą do pojawienia się starzenia się i wzrostu zmarszczek jest utrata nawodnienia komórkowego. Gdy komórki nie są w pełni uwodnione przez wodę i pokarmy bogate w wodę, nie mogą działać prawidłowo. Gdy skóra nie otrzymuje wystarczającej ilości wody, brak nawodnienia będzie się objawiać przez obracanie skóry suchą, ciasną i łuszczącą się, a linie i zmarszczki stają się wyraźniejsze. Woda pomaga w krążeniu, trawieniu, wchłanianiu i wydalaniu. Właściwe spożycie wody doprowadzi do promiennej, zdrowej, młodszej cery.

Share: