Jak być pewnym: krok po kroku do opracowania najbardziej wartościowej umiejętności w życiu

Czy wiesz, jak być pewnym siebie? Lub jak czuć się potężnym i zdolnym w interakcjach zawodowych, społecznych i romantycznych?

Istnieje wielki mit zaufania: zaufanie to tylko jedna z tych rzeczy, które „masz lub nie masz”. Nie ma mowy!

Chcę rozbić ten mit zaufania i powiedzieć, jak zaufanie nie jest czymś, co pojawia się po urodzeniu. Jest to umiejętność,   którą można rozwinąć jak każdą inną umiejętność, poprzez celową praktykę.

# 1 Jak wyglądać pewnie

Zacznijmy od twojego wyglądu. I nie, nie mam na myśli twoich ubrań ani twoich włosów. Ta wskazówka dotyczy Twojego języka ciała.

Jeśli chcesz zdobyć randki, wygrać biznes i wpływać na ludzi , musisz przygotować swoje zaufanie zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Często koncentrujemy się tylko na słowach, które wypowiadamy w e-mailach, w wywiadach lub w rozmowie. Jednak większość naszej komunikacji jest niewerbalna, jak mówimy coś za tym, co mówimy. Komunikacja niewerbalna stanowi co najmniej 60 procent naszych zdolności komunikacyjnych. Więc jeśli skupisz się tylko na słowach, używasz tylko 40 procent swoich umiejętności. Trzeba przyzwyczaić się do przedstawiania pewności siebie zarówno w komunikacji werbalnej, jak i niewerbalnej.

Czy po wejściu do wydarzenia sieciowego lub biura lub restauracji wyglądasz jak zwycięzca ?

To może wydawać się dziwnym pytaniem, ale badania przeprowadzone przez University of British Columbia wyjaśniają: w naszych ciałach rodzimy się coraz bardziej, gdy czujemy dumę, ale stajemy się mniejsi w naszych ciałach, gdy czujemy się pokonani lub zawstydzeni. Naukowcy ci zaobserwowali widzących, niewidomych i wrodzonych ślepych (niewidomych od urodzenia) sportowców w różnych zawodach Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich. Okazało się, że wyrażanie dumy (gdy zawodnik wygrał wydarzenie) i porażka (gdy zawodnik przegrał wydarzenie) były takie same we wszystkich trzech grupach. To badanie dowodzi, że nasze niewerbalne reakcje na dumę i porażkę nie są wyrażeniami, których uczymy się, widząc, jak inni wygrywają lub przegrywają. Zamiast tego są odpowiedziami zakodowanymi w nas.

Aby być pewnym siebie, język ciała musi to pokazać.

Po pierwsze, najprostszym sposobem, aby wyglądać jak zwycięzca, jest zdobycie terytorium. Posiadaj swoje ciało i zajmuj przestrzeń wokół siebie, stojąc lub siedząc wysoko. Trzymaj ręce luźno przy boku lub połóż jedną lub obie ręce na biodrach. Rozluźnij ramiona do tyłu i otwórz klatkę piersiową. Te rozległe postawy pokażą innym, że jesteś pewny siebie i pewny siebie. Uważaj na postawy o małej mocy, takie jak krzyżowanie rąk lub obracanie ramion do uszu, ponieważ może to sygnalizować porażkę.

Nadal nie jesteś przekonany? Badania opublikowane w Health Psychologywykazały, że uczestnicy udawanego wywiadu, którzy siedzieli prosto, zgłaszali lepszy nastrój i wyższą samoocenę w porównaniu z ich niechlujnymi odpowiednikami.

Z badania: „Prawi uczestnicy zgłaszali uczucie większego entuzjazmu, podniecenia i siły, podczas gdy słabi uczestnicy zgłaszali uczucie większej lęku, wrogości, nerwowości, spokoju, spokoju, bierności, nudności, senności i ospałości”.

Następnie mają to oczy! Pewni ludzie znają moc patrzenia w oczy. Aby zwiększyć swoją pewność siebie, upewnij się, że patrzysz ludziom w oczy, tak jak mówisz ORAZ, jak mówią. Zbyt często odwracamy wzrok, sprawdzamy telefon lub wykrywamy resztę pokoju. Jest to nie tylko niegrzeczne, ale bardzo pewne siebie.

Wreszcie zaangażuj się w fronting. Frontowanie polega na skierowaniu tułowia i palców u osoby, z którą rozmawiasz. Niewerbalnie jest to znak szacunku. Kiedy to robisz, wyglądasz niesamowicie skupiony, pewny siebie, połączony i charyzmatyczny. Pamiętaj, aby zawsze trzymać palce u nogi i tułowia skierowane na osobę, z którą rozmawiasz.

Krok działania : Ćwicz zajmowanie przestrzeni, nawiązywanie kontaktu wzrokowego i frontowanie w następnej rozmowie. 

# 2 Jak mówić pewnie

Teraz, gdy nauczyłeś się, jak wyglądać pewnie w swojej mowie ciała, przedyskutujmy siłę głosu.

Gdy odbierasz telefon i rozpoczynasz nową rozmowę, kluczowe znaczenie ma to, aby Twój głos wyrażał wewnętrzną pewność siebie. Często odbieramy nasze pierwsze wrażenie w „cześć” po odebraniu telefonu. Czy twój głos pomaga lub szkodzi twojej pewności siebie?

W Science of People przeprowadziliśmy fascynujący eksperyment na temat siły głosu . Mamy dla Ciebie kilka niesamowitych wskazówek, jak sprawić, by Twój głos brzmiał lepiej i jak korzystać z każdej rozmowy telefonicznej.

Poprosiliśmy uczestników o nagrywanie siebie mówiącego „cześć” na sześć różnych sposobów:

  1. Normal Hello   (To jest kontrola).
  2. Happy Hello (Myślenie o czymś, co sprawiło, że byli szczęśliwi i trzymali Mikroekspresję Szczęścia ).
  3. Smutny Cześć (Myślenie o czymś, co sprawiło, że byli smutni i trzymali Mikstres Smutku .)
  4. Angry Hello (Myślenie o czymś, co sprawiło, że byli źli i trzymali Angry Microexpression .)
  5. Pozowanie mocy (przyjmując pozycję mocy .)
  6. Normalny Witaj (Jeszcze jedna kontrola po rozgrzaniu).

Dodaliśmy te nagrania do naszej strony i poprosiliśmy naszych czytelników, aby powiedzieli nam, jak bardzo lubią (lub nie lubią) osoby w nagraniu, po prostu na podstawie „cześć”, którą usłyszeli. Czytelnicy słuchali każdego klipu i wybrali jedną z następujących odpowiedzi:

  • Bardzo lubię tę osobę.
  • Lubię tę osobę trochę.
  • Nie lubię tej osoby.

Jaką wersję „hello” uważasz za najbardziej sympatyczną?

…. Zwycięzcą był Happy Hello!

Dane ujawniły, że szczęśliwe nagrania otrzymały znacznie wyższe oceny zatwierdzające niż jakiekolwiek inne witaj. To ogromne odkrycie, ponieważ pokazuje, że ludzie słyszą Twój nastrój .

Jaką odmianę uważasz za najgorszą?

… .The Angry Hello!

Krok działania : Twój nastrój wpływa na Twój głos. Lubimy słuchać radosnych nastrojów i nie lubimy słyszeć drażliwych nastrojów. Zarezerwuj swoje rozmowy telefoniczne, ponieważ gdy jesteś w spokojnym miejscu, jesteś spokojny i osiadłeś. Oprzyj się pokusie odpowiedzi, gdy utkniesz w korku lub masz zły dzień.

Jednym z największych błędów popełnianych przez osoby z niewerbalnym zaufaniem jest ich głos. Pewni ludzie nigdy nie używają fleksji pytania do wypowiedzi . Na przykład, uważaj, aby nie wypowiadać swojego imienia jako pytanie takie jak „Mam na imię Vanessa?” Chcesz, aby było to autorytatywne, przechodząc na koniec zdania. „Nazywam się vanessa.”

Upewnij się, że używasz autorytatywnego tonu, gdy odpowiadasz na pytanie, aby pokazać, że jesteś pewien swoich słów. Badania wykazały, że kobiety, które stosują modulację pytania, są postrzegane przez mężczyzn jako mniej godne zaufania.

# 3 Szczęście = Zaufanie

Często pytam mnie, jak zwiększyć pewność siebie. Być może już czujesz się pewnie. To doskonała wiadomość! Ale może chcesz zwiększyć poziom pewności siebie lub szukasz bardziej regularnej lub powtarzającej się pewności siebie w codziennych interakcjach i pracy.

Jeśli jesteś ciekawy, jak być bardziej pewnym siebie w pracy, jednym z najlepszych sposobów, aby poczuć się zawodowo, jest mieć sens w swojej pracy. Czy znasz misję swojej firmy? Czy znasz wpływ swojej pracy? Kiedy nie wiemy, w jaki sposób nasze codzienne obowiązki przyczyniają się do większej misji, możemy czuć się niezdolni do pracy lub beznadziejni.

Aby czuć się bardziej zmotywowanym i świadomym tego, jak twoja praca wpływa na większą organizację, najpierw znajdź misję swojej firmy. Może to być wymienione na stronie „Informacje” w ich witrynie internetowej lub może zajść potrzeba zwrócenia się do bezpośredniego kierownika. Jeśli twoja firma nie ma takiej, napisz własną osobistą misję. Umieść to gdzieś łatwo na biurku lub powieś na ścianie kabiny.

To przypomnienie posłuży jako namacalny motywator Twojej przyczyny i zwiększy twoją pewność, że to, co robisz, jest ważne. Premia szczęśliwego twórcy polega na przechowywaniu folderu sukcesu na komputerze. Jest to folder zawierający zapisy osiągnięć, referencje i wszelkie inne przykłady statusu gwiazdy rocka w pracy. Jeśli masz zły dzień, otwórz folder sukcesu, aby przypomnieć sobie o swojej wartości.

# 4 Jak być pewnym siebie z lękiem społecznym

Jeśli zestresujesz się w otoczeniu towarzyskim, możliwe, że cierpisz na lęk społeczny .

Lęk społeczny to sytuacja, w której czujesz się nerwowo, napięty lub nieprzyjemny w sytuacjach społecznych, ponieważ obawiasz się, że inni cię osądzają. Prawie każdy doświadczył lęku społecznego w takim czy innym momencie. Życie jest pełne momentów samoświadomości – od rozmów kwalifikacyjnych po pierwsze randki . Wszyscy czasami denerwujemy się wokół innych ludzi.

Niestety, lęk społeczny może stłumić naszą wewnętrzną pewność siebie i sprawić, że poczujesz się niemożliwy do bycia społecznym w autentyczny sposób. Dobrą wiadomością jest to, że istnieją sposoby na przezwyciężenie lęku społecznego dzięki leczeniu znanemu jako Cognitive Behavioral Therapy lub CBT.

CBT jest uznawana za jedną z najskuteczniejszych opcji leczenia lęku społecznego. Jest wspierany przez wiodące organizacje zdrowia psychicznego, w tym amerykański Narodowy Instytut Zdrowia Psychicznego i brytyjską krajową służbę zdrowia . CBT to zestaw działań, które udowodniły, że zmniejszają twój niepokój poprzez powtarzane ćwiczenia. Składa się z dwóch głównych części: terapii poznawczej i terapii behawioralnej.

Część poznawcza CBT opiera się na założeniu, że nie jest to sytuacja społeczna, która sprawia, że ​​jesteś niespokojny, ale twoja interpretacja tej sytuacji. Behawioralna część CBT obejmuje stopniowe stawianie czoła sytuacjom, które sprawiają, że pragniesz przezwyciężyć strach przed nimi.

Chcesz mieć pewność siebie, aby pomóc Ci zabłysnąć w pracy? Dowiedz się, jak wyróżnić się na tle innych naszych przewodników dzięki naszemu przewodnikowi sprawdzania: 5 kroków, aby przygotować swoje zaufanie każdego dnia. Otrzymasz praktyczne wskazówki, aby zbudować własny rytuał zaufania, w tym:

  • Ćwiczenie relaksacyjne
  • Rozgrzewka wokalna
  • Codzienne szczęście
  • Iskra Wdzięczności
  • Zdrowa samodzielna rozmowa

# 5 Jak chodzić pewnie 

Czy wiesz, że Twój spacer może wzbudzić Twoje zaufanie? Bio Motion Lab analizuje i syntetyzuje biologiczne wzorce ruchu – fantazyjny sposób mówienia, że ​​studiują chodzenie i ruch dla wzorów. 

Z ich strony internetowej: „Ruch biologiczny zawiera informacje o kilku różnych emocjach, zamiarach, cechach osobowości i biologicznych atrybutach agenta. Ludzki układ wzrokowy jest bardzo wrażliwy na ruch biologiczny i jest w stanie wydobyć z niego te informacje. Badamy kwestię tego, jak takie informacje są zakodowane w biologicznych wzorcach ruchu i jak można je z nich odzyskać. Opracowaliśmy strukturę, która przekształca ruch biologiczny w zlinearyzowaną reprezentację, co pozwala nam zastosować metody liniowe ze statystyk i rozpoznawania wzorców do jego analizy. ”

Używają kilku wariantów, aby pokazać różne rodzaje spacerów, w tym: 

  • Płeć
  • Waga
  • Nerwowość
  • Szczęście

Nerwowy piechur porusza się szybciej, trzymając ramiona mocno przy bokach. Zrelaksowany piechur porusza się wolniej, z rękoma rozłożonymi po bokach. Jak wygląda twój typowy spacer?

 

# 6 Znajdź pewien model ról 

Zaufanie często jest łatwiejsze do rozwinięcia, gdy możemy obserwować i naśladować kogoś w akcji. 

Czy masz kogoś w swoim życiu, który emanuje zaufaniem profesjonalnie lub osobiście? Może partner, kolega lub bliski przyjaciel? Przypisz je jako wzór do naśladowania! 

Może to być tajny model ról (obserwujesz i notujesz sposób interakcji) lub niezbyt tajny model ról, który jest lepszą opcją. Nie ma lepszego komplementu niż mówienie komuś, że jego naturalna pewność siebie jest pociągająca. Może to prowadzić do wielu korzyści, w tym do łączenia się z nimi na głębszym poziomie, dzielenia się pomysłami na temat tego, jak możesz zwiększyć swoją indywidualną pewność siebie, a może nawet stać się mentorem zaufania lub partnerem odpowiedzialnym. 

Nie wiesz, kogo wybrać? Cayenne Consulting sugeruje poszukiwanie wzoru do naśladowania w miejscu pracy, który odzwierciedla następujące cechy: 

  • Wykazuje zaufanie i przywództwo.
  • Nie boi się być wyjątkowy.
  • Komunikuje się i współpracuje ze wszystkimi.
  • Pokazuje szacunek i troskę o wszystkich.
  • Jest kompetentny i zaokrąglony.
  • Ma pokorę i wykazuje chęć przyznania się do błędów.
  • Robi dobre rzeczy poza pracą. 

Uwielbiam tę listę cech, ponieważ wiele z nich jest nieoczekiwanych . Zaufanie przychodzi w wielu smakach. Nie chodzi o to, by być najbardziej ekstrawertycznym, wesołym człowiekiem w pokoju. Czasami chodzi o empatię. Czasami chodzi o kompetencje. 

Krok działania : Zapisz własną definicję zaufania. Co to znaczy i przedstawia dla ciebie? Następnie znajdź kogoś w swoim miejscu pracy, który pasuje do formy twojej definicji. Powiedz im, że ich podziwiasz. 

# 7 Zwiększ swoje zaufanie 

Czy jesteś w funku ? Kiedy doświadczamy wypalenia lub wyczerpania, nasze zaufanie ma tendencję do zanikania. Zabawną metodą zwiększania pewności siebie jest tworzenie różnych rodzajów list odtwarzania. 

Może to być lista odtwarzania Spotify, która zapewni Ci dobry nastrój lub playlistę YouTube, która Cię inspiruje, lub nawet Twój ulubiony podcast może to załatwić. Słuchaj lub oglądaj, kiedy myjesz zęby, szykujesz się lub dojeżdżasz do pracy – za każdym razem, gdy potrzebujesz pompowania. 

Oto kilka świetnych pomysłów, które pomogą Ci: 

  • 11 najlepszych podcastów do samodoskonalenia, aby zwiększyć Twój wzrost
  • Najlepsze podcasty dotyczące rozwoju osobistego
  • Lista odtwarzania piosenki Lifehacker Pump-Up
  • Profesjonalna lista odtwarzania [YouTube] * Możemy być nieco stronniczy, ale uwielbiamy nasze filmy, które pomogą Ci profesjonalnie!
  • Inspirujące teledyski
  • Inspirujące utwory
  • Przedpremierowa lista odtwarzania Pompowana
  • Ultimate Pump Up

# 8 Pokonaj zespół Impostora

Dla wielu osób osiągających sukces sukces ma swoją cenę. A ta cena jest znana jako Syndrom Impostora. 

Jest to zjawisko psychologiczne, które powoduje, że inteligentni, utalentowani ludzie czują się jak oszustwo – czując, że nie zasługują na swoje osiągnięcia. 

Badania wykazały, że 70 procent wszystkich ludzi czuje się jak oszustów w takim czy innym czasie. To jest duży problem! Oto najważniejsza rzecz, o której należy pamiętać: 

To nie jest wada. 

Zespół Impostora nie jest cechą osobowości ; to reakcja na wydarzenie. Czy kiedykolwiek myślałeś, że twoje osiągnięcia są czystym szczęściem? Czy kiedykolwiek martwisz się, że ludzie dowiedzą się, że nie jesteś godny? 

To jest Syndrom Impostora w pracy! Kiedy nasz umysł i myśli działają przeciwko nam, nasza pewność siebie kurczy się i ukrywa. Jednym ze sposobów walki z Syndromem Impostora jest motywowanie do siebie. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak uzyskać pewność psychiczną…

# 9 Jak wzbudzić zaufanie do swojego mózgu

Nasze myśli dyktują prawie każdy aspekt naszej egzystencji. Więc jeśli nasze myśli są niepewne lub zdemotywowane, jest prawie niemożliwe, aby myśleć i czuć się pewnie o sobie.

Shad Helmstetter, autor książki „ Co powiedzieć” , mówi, że jesteśmy zaprogramowani przez nasze myśli. Nasze nastawienie i nasze prawdy są epicentrum naszego zaufania.

Self-Truths : idee, które sami sobie mówimy. Przekonania, które nosimy, czy są prawdziwe, czy nie.

Jakie historie opowiadasz sobie? Jakie są twoje prawdy? Czy te faktyczne prawdy, czy też zakładane są prawdy, które mogą być fałszem, ponieważ nie zostały sprawdzone? Wiele osób mówi sobie: „Nigdy nie będę dobry w sporcie” lub „Nie jestem kreatywny” lub „Nigdy nie byłbym w stanie prowadzić własnego biznesu”. Chcę, żebyś zagłębił się w te prawdy jeszcze bardziej. Czy wierzysz w to, ponieważ ktoś powiedział ci, że nigdy nie uda ci się [wypełnić pustego miejsca]? Czy istnieje głębsza niepewność, która przyczynia się do tego ograniczającego przekonania?

Rzuć wyzwanie swoim myślom i weź odpowiedzialność za swój sposób myślenia, aby zatrzymać kłamstwa i żyć w prawdzie.

# 10 Ustawa o zaufaniu (za 5 sekund)

Czy doświadczyłeś rozległej pewności siebie, aby wypowiedzieć pomysł lub żartować lub zachęcić przyjaciela, aby ta pewność zniknęła niemal natychmiast?

Według Mela Robbinsa jest to zasada pięciu sekund. Mel wierzy, że zaufanie to umiejętność, która wymaga myślenia i działania . W przeciwnym razie zaufanie całkowicie zniknie. Jeśli pozwolisz, aby czas i wątpliwości wpłynęły na twój pomysł, żart lub komentarz, zaufanie nie może się zmaterializować.

Mel pisze na swoim blogu: „Zasada 5 sekund jest prosta. Jeśli masz instynkt, aby działać na celu, musisz fizycznie poruszyć się w ciągu 5 sekund lub twój mózg go zabije . Z chwilą, gdy poczujesz instynkt lub chęć działania w celu lub zobowiązaniu, użyj Reguły. Kiedy poczujesz, że się wahasz przed zrobieniem czegoś, co powinieneś zrobić, policz 5-4-3-2-1-GO i przejdź do akcji. ”

„Twoje życie jest określone przez lukę między tym, co dzieje się z tobą a twoją reakcją na to.” – Mel Robbins

Działanie Krok : Następnym razem, gdy chcesz się wypowiedzieć lub podzielić się czymś, użyj reguły 5 sekund jako czoła dla pewności siebie.

# 11 Ogranicz konsumpcję mediów społecznościowych

Wszyscy kochamy dobre zdjęcie psa na Instagramie, prawda? Cóż, badaniapokazują, że media społecznościowe nas krzywdzą. Niekończące się porównania, którym poddajemy się za pośrednictwem tego pojazdu technologicznego, mogą mieć trwałe i szkodliwe skutki.

Badaczka Clarissa Silva przeprowadziła wywiad z mężczyznami i kobietami w wieku od 28 do 73 lat i stwierdziła, że ​​te przerażające wyniki :

  • 60 procent osób korzystających z mediów społecznościowych zgłosiło, że wpłynęło to negatywnie na ich poczucie własnej wartości.
  • 50% respondentów stwierdziło, że media społecznościowe mają negatywny wpływ na ich relacje.
  • 80 procent respondentów stwierdziło, że łatwiej jest ich zwieść innym dzięki ich udostępnianiu w mediach społecznościowych.

Ta niepewność jest szczególnie powszechna w przestrzeni randkowej online. Według Silvy: „Wydaje się, że media społecznościowe wywołują paradoksalny efekt: wydzielają iluzję wielu wyborów, utrudniając znalezienie realnych opcji. Paradoksalny efekt randkowania tworzy iluzję większego zaangażowania społecznego, kapitału społecznego i popularności, ale maskuje prawdziwą osobowość ”.

Pamiętaj, że wokół ciebie dzieje się duży, jasny świat. Media społecznościowe pomagają nam pozostać w kontakcie i informować, ale ważne jest, aby znaleźć równowagę między rzeczywistością a fantazją. Chcesz naprawdę podbić swoje media społecznościowe? Za każdą godzinę spędzoną w mediach społecznościowych w następnym miesiącu spędzaj równorzędny czas z przyjaciółmi lub rodziną osobiście, aby ją zrównoważyć.

Oto najważniejsze : ścieżka do większej pewności siebie leży w twoich rękach. Zaufanie nie rośnie bez wody, nawozów i odrobiny TLC. Podejmij kroki – nawet małe – aby zwiększyć swoją pewność siebie i rozpocząć życie, którego zawsze pragnąłeś.

Pamiętaj, aby otrzymać kopię 5 kroków, aby przygotować swoje zaufanie każdego dnia. W tym przewodniku znajdziesz praktyczne wskazówki, które pomogą ci zbudować własny rytuał zaufania, w tym:

  • Ćwiczenie relaksacyjne
  • Rozgrzewka wokalna
  • Codzienne szczęście
  • Iskra Wdzięczności
  • Zdrowa samodzielna rozmowa
Share: