Zanieczyszczenie samochodów spowodowało astmę u 350 000 indyjskich dzieci: studium

W skali globalnej badanie sugeruje, że rocznie na 100 000 dzieci występuje 170 nowych przypadków astmy związanej z zanieczyszczeniem ruchu, a 13% przypadków astmy u dzieci diagnozowanych każdego roku jest związanych z zanieczyszczeniem ruchu.

Zanieczyszczenie ruchem spowodowało astmę wśród 350 000 dzieci w Indiach, drugie co do wielkości po Chinach w 2015 r., Stwierdza badanie Lancet, w którym przeanalizowano 194 kraje. 

Badanie, opublikowane w Lancet Planetary Health, wykazało, że największa liczba przypadków (760 000) astmy związanej z zanieczyszczeniem ruchu miała miejsce w Chinach.

Może to być spowodowane tym, że Chiny mają drugą co do wielkości populację dzieci i trzecią najwyższą koncentrację dwutlenku azotu (NO2), która jest wskaźnikiem zanieczyszczenia ruchu.

Indie miały kolejną największą liczbę przypadków (350 000) ze względu na dużą populację dzieci, powiedział naukowcy z George Washington University w USA. Kolejne największe obciążenia miały USA (240 000), Indonezja (160 000) i Brazylia (140 000).

„Nasze odkrycia sugerują, że milionom nowych przypadków astmy dziecięcej można zapobiegać w miastach na całym świecie, zmniejszając zanieczyszczenie powietrza” – powiedziała Susan C. Anenberg, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu George’a Washingtona w USA. 

W skali globalnej badanie sugeruje, że rocznie na 100 000 dzieci występuje 170 nowych przypadków astmy związanej z zanieczyszczeniem ruchu, a 13% przypadków astmy u dzieci diagnozowanych każdego roku jest związanych z zanieczyszczeniem ruchu. 

Korea Południowa (31 procent) miała najwyższy odsetek zachorowań na astmę u dzieci z powodu zanieczyszczenia ruchem. Wielka Brytania zajęła 24 miejsce w 194 krajach, USA 25, Chiny 19 i Indie 58. miejsce.

Pod tym względem Indie plasują się poniżej innych krajów, ponieważ chociaż poziomy innych zanieczyszczeń (zwłaszcza PM2,5) w kraju należą do najwyższych na świecie, poziomy NO2 (między 2010 a 2012 r.) W indyjskich miastach wydają się być niższe lub porównywalne z Miasta europejskie i amerykańskie, twierdzą naukowcy. 

„Poprawa dostępu do czystszych form transportu, takich jak elektryczny transport publiczny i aktywne dojazdy rowerem i pieszo, nie tylko obniżyłaby poziom NO2, ale także zmniejszyłaby astmę, poprawiła sprawność fizyczną i ograniczyła emisję gazów cieplarnianych”, powiedział Anenberg.

Share: