Reklamy w wyszukiwarkach, czy to się opłaca?

Nowoczesny biznes nie funkcjonuje sprawnie bez odpowiedniego, marketingowego wsparcia. Przedsiębiorcy mają wiele możliwości promowania swojej firmy, na przykład poprzez reklamy w wyszukiwarkach. To specjalny system reklamowy, który dociera do osób, korzystających z popularnych wyszukiwarek internetowych.

Klient w sieci podpowiedzi

Zakupy stacjonarne od kilku lat mają poważnego rywala. Konsumenci polubili kupowanie przez Internet. Co prawda, punkty stacjonarne nadal cieszą się dużą popularnością, ale trend wyraźnie przenosi się do sieci. Czy w takiej sytuacji warto reklamować się na tradycyjnych nośnikach? Nie bardzo. Jeśli potencjalny klient szuka konkretnego produktu, coraz częściej wpisując hasło, widzi reklamy w wyszukiwarkach. Dzięki temu natychmiast odnajduje adres sklepu, w którym znajduje się interesujący go przedmiot. Część osób szuka dalej, jednak spora grupa poprzestaje na tym, co „podpowiedziała” im wyszukiwarka.

Reklamy w wyszukiwarkach, czyli lepsza rozpoznawalność

Nowoczesny marketing jest znacznie bardziej dostępny, niż jego wcześniejsze wersje. Jeszcze dekadę temu przedsiębiorca, chcąc liczyć na rozpoznawalność, zlecał kampanię reklamową w popularnych mediach. Ten wariant dawał dobrą i względnie szybką rozpoznawalność, ale sporo kosztował. Niestety, raz stworzony przekaz reklamowy nie był modyfikowany przez całą kampanię. Nie ingerowano w jej wygląd, więc wymierne korzyści z reklamy badano dopiero po zakończeniu jej nadawania. Reklamy, ukazujące się w wyszukiwarkach rządzą się zupełnie innymi prawami. Dają rozpoznawalność nawet najmniejszym graczom i budują markę znacznie mniejszym kosztem.

Globalny przekaz treści

Reklamy w wyszukiwarkach uruchamiają się zawsze wtedy, gdy ktoś wpisuje odpowiednie frazy. To działanie globalne, połączone z konkretnymi słowami kluczowymi. Doskonale pasuje do niego narzędzie Google Ads, wyczulone właśnie na konkretne frazy, daje więc ogromne pole do testów i optymalizacji. Specjaliści, zajmujący się marketingiem internetowym, polecają reklamowanie się w wyszukiwarkach zwłaszcza wtedy, gdy chcemy pozycjonować stronę www. Przydaje się to w przypadku stron sklepów internetowych. Wystarczy wpisać nazwę produktu, a reklama podprowadzi do konkretnego sklepu, często podając także cenę. Można kliknąć, aby znaleźć się na stronie sklepu i złożyć zamówienie.

Tańsza komunikacja z klientami

Tradycyjny marketing to spore nakłady finansowe i długi czas, jaki poświęca się na przygotowanie kampanii reklamowej. Najczęściej jest on także ograniczony do tego nośnika, dla którego został stworzony – telewizji, radia czy ulotek. Reklamy w wyszukiwarkach to content dynamiczny. Tworzy się go w kilka chwil i natychmiast można go publikować. Co więcej, jeśli forma reklamy lub jej treść nie spełnia naszych oczekiwań, w dowolnym momencie da się ją zmienić. Komunikat internetowy jest tani i bardzo nośny. To ważny atut reklamy, zwłaszcza dla początkujących firm o ograniczonym budżecie i start-upów. Zasięg działań promocyjnych można dopasować do każdego budżetu firmy, nawet skromniejszego.

Konkurencja w każdej branży sprawia, że należy nastawiać się na nowoczesne metody promocji. Reklamy w wyszukiwarkach to prosta droga do stabilnego sukcesu i utrwalenia nazwy marki w świadomości klientów.