W jakich obszarach biznesowych SMM będzie skuteczne?

 Nie wszyscy przedstawiciele różnych sfer biznesu mają jasny obraz przydatności SMM w promowaniu własnego biznesu w nowoczesnych sieciach społecznościowych. Niezwykle ważne jest, aby zrozumieć, dla jakich rodzajów działań ustalone strony w sieciach społecznościowych staną się skutecznym narzędziem rozwoju, a w jakich przypadkach – nieopłacalną inwestycją. Uzyskaj potrzebne informacje na temat metodologii promocji biznesu w tym artykule.

    Jak pokazuje praktyka, SMM to opłacalny mechanizm promocji dla niemal każdego biznesu: od start-upów po duże firmy. W tym drugim przypadku konta w mediach społecznościowych służą zwiększeniu przepływu grupy docelowej (CA) do maksymalnej możliwej wartości, co pomaga poprawić sprzedaż już promowanego produktu.

    Ponadto za pomocą marketingu SMM za pośrednictwem sieci społecznościowych poważna firma może rozwiązać następujące zadania:

  • budować popularność marki;
  • stworzyć pełnoprawny kanał informacyjny dla docelowych odbiorców;
  • zwiększyć lojalność wobec swoich produktów, dostarczając towary lub usługi z niezbędnymi uprawnieniami;
  • śledzić prośby i krytykę użytkowników, a także reagować na inne zmiany w czynnikach behawioralnych.

  W SMM ważne jest, aby używać narzędzi, które pomagają zautomatyzować procesy publikowania w sieciach społecznościowych, na przykład Postoplan –https://postoplan.pl/ – inteligentny system do automatycznego wysyłania, planowania i promowania publikacji. Umożliwia planowanie treści, współpracuje z wieloma sieciami społecznościowymi i komunikatorami oraz ma 2 fajne edytory graficzne.

    Sieci społecznościowe, jako platforma promocji rozwoju, powinny być przedmiotem szczególnego zainteresowania przedstawicieli następujących dziedzin:

  • przedsiębiorstwa produkcyjne;
  • firmy budowlane;
  • obiekty finansowe, w szczególności struktury bankowe;
  • obiekty rekreacyjne i rozrywkowe;
  • sieci handlowe itp.

  W przypadku małych i średnich firm, zadaniem promocji SMM (oprócz powyższego) jest istotne zwiększenie i ustabilizowanie wolumenów sprzedaży. Takie obiekty obejmują:

  • punkty sprzedaży detalicznej na różnych poziomach;
  • placówki sektora usługowego (salony kosmetyczne, centra fitness, serwis samochodowy);
  • instytucje rekreacyjne;
  • startupy, które wymagają nie tylko zainteresowania użytkowników, ale także uwagi potencjalnych inwestorów / partnerów;
  • różne usługi informatyczne: kursy, społeczności edukacyjne, indywidualni specjaliści internetowi itp.

   Tradycyjne sieci społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram itp. – to ogólne platformy tematyczne i rozrywkowe, które są istotne dla prawie wszystkich obszarów promocji SMM. Istnieją jednak również zasoby o wąskim profilu, podzielone na następujące grupy:

  • tematy motoryzacyjne (Carakoom, RIA.auto, Drive2);
  • usługi gier (Steam, Origin, Epic Games);
  • dla miłośników filmu (Kinopoisk, IMDb);
  • specjalistyczne usługi informatyczne (GitHub, Spark);
  • dla miłośników książek (Goodreads, Imhonet);
  • portale dla projektantów stron internetowych (Behance, Dribbble);
  • agregatory sprzedawców / start-upów i kupujących / inwestorów (Kickstarter, StartUpPoint).

  Niska rentowność jest zagrożona przez inwestycje w promocję SMM ze strony wąskich firm B2B. Podczas pracy z drogimi i ekskluzywnymi produktami lub przy produkcji towarów niskiej jakości, firma napotyka kilka poważnych problemów.

   Filtry ukierunkowane komplikują proces wybierania docelowych odbiorców w prawie wszystkich sieciach społecznościowych.

   Bardzo trudno jest narzucić współpracę menedżerom i prezesom potencjalnych inwestorów czy partnerów. Strona w mediach społecznościowych nie jest mocnym argumentem za masowymi zakupami, o czym warto dyskutować na poziomie kadry zarządzającej przedsiębiorstwa.

   Niska jakość sygnalizowana przez użytkowników stworzonej społeczności zaszkodzi rozwojowi Twojego biznesu.

   Uwaga! Odwrotna sytuacja jest możliwa, gdy między producentem a odbiorcą docelowym zostaje nawiązany dialog, przyczyniający się do ulepszenia towarów i usług na życzenie potencjalnych klientów.

   Ważne jest, aby zbudować strategię rozwoju własnego biznesu, tak aby wchodzeniu na jedną lub drugą stronę internetową towarzyszyło rozwiązanie przydzielonych zadań. Więcej informacji o SMM i współczesnych trendach IT można znaleźć w innych artykułach na naszej stronie internetowej. Życzymy sukcesów!